Hostlogy O čem píší české webhostingy


4
Čer/09
0

Facebook, Twitter a další útočí. Jenže jak na ně?

Internet se stává místem, kde stále větší roli hrají společenské, většinou označované slovem sociální, vazby. Pěkně česky se dá říct, že internet se „socializuje“ :-) Názvy největších a nejrychleji rostoucích služeb jako Facebook či Twitter skloňují média ve všech pádech. Se stejnou vervou těchto slov využívají odborníci, kteří se chtějí svézt na vlně momentálního zájmu.

Problematika sociálních sítí je však mnohem složitější, než by se na první pohled mohlo zdát. Například Facebook u nás rychle překonal hranici 500 tisíc uživatelů, nyní rychle spurtuje ke svému prvnímu českému milionu. Pro spoustu firem je to lákavá masa spotřebitelů a zákazníků, byť u nás jde převážně o mladé lidi do 30 let.

Twitter je dalším příkladem úspěšné sociální sítě, kterou mimochodem i my využíváme ke komunikaci se zákazníky. Jeho růstová křivka roste v celosvětovém měřítku exponenciálně, protože služba velice šikovně využívá zmíněné sociální vazby k tzv. virálnímu růstu. Růstová křivka Twitteru vypadá velice podobně jako graf na následujícím obrázku (tzv. hokejka):

Rust poctu fanousku Active 24 na Facebooku

Tento graf zobrazuje růst počtu fanoušků firmy Active 24 na Facebooku. Jde o výsledek naší marketingové akce, kdy dáváme našim příznivcům doménu, hosting a redakční systém zdarma. O naší akci byla zmínka například na blogu VarLog.cz.

Z grafu je tedy zřejmé, že sociální sítě či sociální média fungují a to i na relativně malém českém trhu. To lze tvrdit i přesto, že čísla z grafu nejsou v absolutním vyjádření prozatím nijak ohromující. Pro nás však byly zásadní poznatky, že je třeba:

  • věnovat se komunikaci na sociálních sítích velice aktivně a vytrvale
  • používat ty správné nástroje
  • nabídnout uživatelům sociálních sítí něco navíc.

Prosím napište komentář nebo upozorněte na článek na Facebooku:

Comments (0) Trackbacks (0)

Sorry, the comment form is closed at this time.

No trackbacks yet.